czwartek, 2 października 2008

Gadżety reklamowe-zbliża się okres obdarowywania

Upominki reklamowe stanowią stały element, wykorzystywany na co dzień przez wiele firm. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę jak ważną rolę potrafią odegrać i na ile mogą zwiększyć skalę Waszego sukcesu.
Wielkimi krokami zbliża się sezon gadżetowy. W całym roku nie odnotowuje się przecież większego obdarowywania, niż w okolicach Świąt Bożego Narodzenia. Niejeden pewnie stwierdzi, że to już chyba zupełne szaleństwo kiedy jeszcze na dobre jesień nie nadeszła, a my tu już o prezentach na Święta… Otóż nic bardzie mylnego – w drukarniach zaczął się już szał związany z projektowaniem i drukiem kalendarzy, a agencje oferujące upominki mają katalogi pełne ciekawych pomysłów.
Zawsze należy pamiętać o tym aby gadżety były dostosowane do:
- Klienta docelowego, czyli w tym przypadku do osoby obdarowywanej – jeśli chcemy aby upominek został entuzjastycznie przyjęty, a następnie rzeczywiście wykorzystywany i obecny w życiu obdarowanego, musimy dostosować go możliwie najcelniej do potrzeb i oczekiwań. Zacznijmy od zadania sobie podstawowych pytań: czy grupa naszych odbiorców jest bardzo konkretnie sprecyzowana/mają podobne zainteresowania i potrzeby, czy też kompletnie różnią się, stanowiąc grupę ale indywidualistów? Jak majętni są nasi Klienci (wiadomo, że wraz z zarobkami rosną również potrzeby i oczekiwania)? Czy upominkami obdarujemy wszystkich, czy tylko wybranych/na jakiej zasadzie dokonamy wyboru?
- Rodzaju działalności, oraz specyfiki produktów – jeśli oferujemy np. drewniane place zabaw warto pomyśleć o upominkach posiadających przynajmniej drewniane elementy; a jeśli skupiamy się na działalności związanej z prowadzeniem firmy pomyśleć o czymś, co w oryginalny sposób ułatwi funkcjonowanie biura, itd. Zawsze jednak upominek powinien wychodzić „o krok naprzód” – pokazywać nowe trendy, możliwości, itd.
- Budżetu – oczywistym jest, że wartość upominków musi zostać przekalkulowana i wiąże się bezpośrednio z poprzednimi punktami (mniejsza ilość wartościowych prezentów obciąży finanse firmy w taki sam sposób jak wiele sztuk drobiazgów).
Bez względu na możliwości, pomysły i ograniczenia warto w najbliższym czasie zastanowić się nad przygotowaniem upominków dla Klientów, ale także firm współpracujących – miła atmosfera zawsze ułatwia interesy. A jeśli budżet nie będzie absolutnie w stanie udźwignąć takiego obciążenia, proponuję wziąć pod uwagę kartki świąteczne, które można przygotować na druku cyfrowym w dowolnej, również bardzo niewielkiej ilości.
Jeśli macie Państwo dodatkowe pytania zapraszam! Z pewnością będziemy w stanie pomóc, zasugerować oryginalne rozwiązanie, pokierować do konkretnego wykonawcy, itd. Naprawdę wygrają najszybsi!

Brak komentarzy: