Tym razem chciałabym pokazać Wam dwie firmy, które mają bardzo wiele wspólnego (oczywiście oprócz faktu korzystania z naszej opieki marketingowej :-)
Kwiaciarnia "Oszin" z Poznania to niepowtarzalny klimat. Właścicielka zawsze poświęca czas swoim Klientom, rozmawia z nimi, częstuje kawą. Zakup bukietu to przyjemność i okazja do miłej rozmowy, a nie szybka transakcja w biegu. A drugie, co absolutnie wyróżnia tę kwiaciarnię spośród wielu innych, to artyzm w przygotowywaniu kompozycji – bezdyskusyjne wyczucie smaku i umiejętności florystyczne. Wkrótce powstanie strona WWW kwiaciarni Oszin, a wtedy z przyjemnością zaprezentuję Wam Jej prace – sami stwierdzicie, że to czysta prawda.
Artyzm to również cecha drugiej, z opisywanych dzisiaj firm – "Green Line" z Warszawy. Floryści czarują z kwiatów, tworząc niepowtarzalne kompozycje –zawsze z myślą o konkretnym kliencie, zawsze do zadania podchodzą indywidualnie. Są w stanie przyjechać na spotkanie i w dogodnym miejscu i czasie omówić z Klientem jego marzenia i oczekiwania dotyczące współpracy. Ich prace można obejrzeć na stronie: http://www.green-line.com.pl/ –zajrzyjcie, bo naprawdę warto!
Piękna kompozycja z kwiatów może być również doskonałym uzupełnieniem spotkania, lub okolicznościowej imprezy, jaką przygotowujecie w swojej firmie.
Ale do celu – dlaczego tyle dzisiaj piszemy o zawodach artystycznych? Chcemy pokazać, że marketing w takim przypadku jest również niezbędny, co trudny, ponieważ dotyczący elementów emocjonalnych, ulotnych. W dzisiejszych czasach wielu potencjalnych kupujących odkłada decyzję o zakupie drogiego, pięknego bukietu na korzyść zdecydowanie bardziej przyziemnych i codziennych potrzeb. Marketing w takim przypadku okrutnie selekcjonuje segment docelowy klientów i wybiera tych, którzy wspomniany już wielokrotnie artyzm i oryginalność doceniają i są w stanie za nią zapłacić. I tym właśnie sposobem artystyczne umiejętności florystów i niekwestionowane piękno kwiatów poddawane są surowej analizie marketingowej i ekonomicznej. Takie właśnie połączenie stwarza szansę na zbudowanie silnej pozycji rynkowej i marki własnej firmy. Realizacja założeń, przy współpracy z tak utalentowanymi i wrażliwymi osobami, to rzeczywiście artyzm w każdym działaniu!
Jaka z tego puenta? – warto oddawać się własnym pasjom, warto dać upust wyobraźni i zająć się taką działalnością, o jakiej zawsze marzyliście. Jeśli drzemie w Was dusza artysty, wykorzystajcie to – biznes nie musi być tylko surowy i okrutny, a przy odpowiednim wsparciu, Wasze talenty dotrą do klientów, którzy pozwolą Wam na nich jeszcze zarobić!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz